Archiv 2007-8

23. října 2007

Náměty k dopravě

S blížícím se termínem spuštění zóny placeného stání na území Vinohrad se touto problematikou zabývá stále více lidí, jichž se dopravní opatření dotknou. Názory těch, kdo napsali na adresu redakce, zveřejňujeme.
 
Paní Vaculíková z Nového Města navrhuje, zda by nebylo vhodné s malováním žlutých čar vyznačujících zákazy stání současně malovat i bílé, které by vyznačovaly, jak se mají parkující auta postavit. Píše: "Nechci křivdit řidičům, nicméně často vidím, jak někteří bezohledně zaparkují a zaberou s klidem dvě parkovací místa a je jim to jedno. Jindy se naopak nemohu vůbec dostat do vozu a nastupuji přes sousední sedadlo a řadící páku. Možná by to určené "lajny" vyřešily."
Paní Vaculíková upozorňuje také na problém před vyústěním Ječné do Sokolské - jsou zde čtyři pruhy, z nich dva pro odbočení do Sokolské, dva pro jízdu rovně přes náměstí I.P. Pavlova. Kam zahnout, se ale řidiči dozvědí až na poslední chvíli, protože dopravní značení je zakryto korunou stromu. K tomu dodávám pro TSK za o.s. Grébovka: to neznamená, že se ten strom má pokácet nebo zprznit uřezáním poloviny větví, ale že by se měla příslušná dopravní značka posunout!
Závažný problém spojený se zavedením zóny placeného stání řeší provozovatelé obchodů Schlecker a Z-market na Bělehradské třídě. Zatímco dosud před jejich obchody bylo povoleno stání pro zásobování na 15 minut, podle nové úpravy jsou zde místa pro invalidy a pro zásobování je stání povoleno až u řeznictví p. Mrázka (kterému to ale přeju), což je desítky metrů od zásobovacích vstupů jmenovaných prodejen. Vedoucí prodejen teď řeší, zda mají nechat auta stát na stáních vyhrazených pro invalidy (a riskovat vysoké pokuty), nebo zajíždět na chodník. Třetí možnost - zaměstnávat jen invalidní řidiče nebo stávajícím vyběhat průkazku ZTP - je poněkud krkolomná.
Paní Jírová z Folimanky po zkušenostech s blokovým čištěním, které tam probíhalo před 14 dny, navrhuje změnit časy zákazů zastavení v čištěných ulicích tak, aby obyvatelé měli čas odjet se svými auty v nějakou lidskou hodinu. Standardně je zákaz zastavení od 7 do 11 dopoledne, ale před sedmou normálně odjíždí málokdo. Píše: "Myslím si, že v zájmu čistoty města, v zájmu jejich obyvatel, by se mělo vedení města s TSK dohodnout na čištění v jiném čase, např. od 8.00 do 12.00 (dávám k diskusi). Ubylo by zbytečných "nervů", zbytečné práce pro městskou policii i odtahovou službu. Také by nebylo od věci ráno v den odtahu na to obyvatele hlasovou výzvou ještě upozornit, a to buď místním rozhlasem, na Praze 2 asi není, nebo pojízdnou hlídkou s tlampačem. Ospalce by to probudilo a zapomnětlivcům připomnělo, že musí se svým autem odjet."
Sestavil S. Sojka